Camelot

Rank 6965 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0

Een fantastische hertelling van de legende van koning Arthur: avontuur, actie, romantiek, dit verhaal heeft het allemaal

Groot-Brittannië wordt getergd door duisternis: moordpartijen, hongersnood en anarchie verscheuren het land. Haar legers zijn verwoest, alle helden dood of vermist. Zowel Arthur als Lancelot sneuvelde in de laatste grote veldslag en Merlijn is sindsdien niet meer gezien. Wat de Engelse adel betreft is de tijd van samenwerking voorbij: ze bekommeren zich voortaan enkel nog om hun eigen land en zullen zich nooit meer verenigen zoals ze dat voor Arthur deden.

Maar in een geïsoleerd klooster in de moerassen van Avalon woont het nieuwste lid uit de orde: Galahad. Na een bloederig gevecht neemt hij zich voor om zijn geloften af te leggen en het leven dat hij tot dan toe heeft gekend voorgoed achter zich te laten. De temperamentvolle Iselle en verouderde krijger Gawain nemen hem onder hun hoede. Langzaam maar zeker zal de jongeman zijn lot als de zoon van Lancelot moeten accepteren en de meest gevierde en beruchte krijger worden die Groot-Brittannië ooit heeft gekend.

In de pers

‘Intens en krachtig… Geschreven met diepe expressie en extreem inlevingsvermogen. Dit is wonderbaarlijke historische fictie.’ Sunday Express

‘De term “omvergeblazen” komt in me op. Dit is zonder twijfel Giles’ beste boek tot dusver. Het is geweldig. Ik heb de laatste vijf pagina’s in tranen uitgelezen. Glorieus, tragisch, lyrisch en totaal verslavend.’ Ben Kane, auteur van Jacht op de Adelaars

‘Een prachtige, rijke hervertelling van de legende van koning Arthur.’ The Times

Historische roman (populair)
Boekerij