Condities

Gelezen 43 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 47 Favoriet 3 Recensies 8
Literatuur & Romans Newsroom 1 Spots 1   Topics 0

Gaat dit boek over je eigen leven? Zo ja, sta je in voor de consequenties? Al jaren zwoegt Vincent Pek op een boek dat maar niet wil komen en kampt hij met een ziekte die maar niet over wil gaan. Hij besluit zijn toevlucht te zoeken in een laatste medicijn: schrijven over zijn chronische aandoening. Opeens moet Pek zich verhouden tot een verleden dat hij tot dan toe zorgvuldig verborgen heeft gehouden. Condities is een beklemmende en geraffineerde roman over identiteit, ziekte en ambitie. Op een heldere toon, met subtiel gevoel voor humor en menselijke verhoudingen, beschrijft Thomas Heerma van Voss hoe zijn hoofdpersoon Vincent Pek tegen de stroom in de regie over zijn eigen leven probeert te houden. Thomas Heerma van Voss (1990) is de schrijver van de veelgeprezen romans De allestafel en Stern. Zijn verhalenbundel De derde persoon werd genomineerd voor de Biesheuvelprijs, zijn essaybundel Plaatsvervangers voor de Jan Hanlo Essayprijs. Hij schrijft voor onder andere De Groene Amsterdammer. Condities is zijn eerste roman in zeven jaar.

Das Mag Uitgeverij B.V.
04 februari 2020