Coopertest

Coopertest

Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 1
Coopertest is het debuut van DS Daluiso. Een roman gebaseerd op zijn tumultueuze leven als zoon van een Haagse prostituee en een Italiaanse gastarbeider. Als het gezin uiteen valt voedt Cooper zichzelf op en belandt uiteindelijk in Amsterdam, waar de haat-liefdeverhouding met zijn moeder zorgt voor een leven vol drugs, drank, verlies, hoop en liefde. Coopertest is het verrassende, rauwe en bloedeerlijke verhaal van een hoopvol kind uit een ontspoord gezin.
’Veel schrijvers nemen gewichtig het woord zonder te vertellen. Daluiso doet het andersom; hij vertelt zo lekker dat de lezer niet doorheeft dat er iemand aan het woord is, en lezers worden volledig meegesleurd in het verhaal.’
Jan van Mersbergen
‘Daluiso is een natuurtalent. Hij is wat hij schrijft, hij zegt wat hij vindt, hij noemt wat hij ziet- en met humor, ook nog eens. Ik hou van die stijl.’
Jowi Schmitz
‘Wat een geweldig boek. Een absolute aanrader. Heerlijk geschreven in een Rock ‘n Roll stijl, waar de beat van de jaren ‘80 en ‘90 keihard doorheen dreunt. We herkennen die tijd, we herkennen het Amsterdam van de dagen dat Herman Brood er nog was.
Paul de Munnik

Coopertest is hartverscheurend, meedogenloos, grappig en niet weg te leggen.
Sanne Wallis de Vries

Literaire fictie algemeen