Dagen zonder jou

Dagen zonder jou is het verhaal van een innige verwantschap door de tijd heen tussen een grootmoeder en haar kleinzoon. Dora, lerares ten tijde van de Tweede Spaanse Republiek, beleefde met Gael de liefde waardoor zij de persoon is geworden die zij is. Ze vertrouwt haar emoties toe aan haar kleinzoon, een beeldhouwer met een bijzondere gevoeligheid. Onbewust biedt ze hem hiermee de sleutel tot herstel van de wonden die zijn veroorzaakt door een voorbije liefde.
Op poëtische wijze neemt Elvira Sastre haar lezer mee in een verhaal dat even intiem als groot voelt. Via bezinning en de lessen van rouwen in de liefde bewandelt Dagen zonder jou die wegen waarover wij allemaal op enig moment moeten gaan om de pracht te begrijpen van het leven en de liefde, juist omdat ze eindig zijn.
Elvira Sastre (1992) is een literaire sensatie en bestsellerauteur van zes dichtbundels. Zij treedt wereldwijd op met haar spoken word-poëzie en heeft online een enorme groep volgers. Voor haar debuutroman Dagen zonder jou – haar internationale doorbraak – won zij de Premio Biblioteca Breve, een van de belangrijkste literaire prijzen in Spanje.
‘Een verkenning van de betekenis van liefde vanuit het perspectief van iemand die het leven ontdekt. Een ode aan de kracht van woorden om wonden te helen, geschreven met ongekunstelde charme.’ – Juryrapport Premio Biblioteca Breva
Over Elvira Sastre:
‘Haar werk is betoverend. Op sommige pagina’s word ik verliefd, op andere breek ik weer. Deze ervaring is een heel bijzonder geschenk. Het is zeldzaam en magisch om zo veel verschillende emoties door elkaar te voelen.’ – Rupi Kaur

Is Dagen zonder jou het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Dagen zonder jou