Dames en Heren, de Bijbel!

Natuurlijk, het is het mooiste verhaal ooit verteld. De basis voor de westerse moraal en de hoeksteen van de wereldliteratuur. Maar laten we wel wezen: de Bijbel zat altijd al verlegen om de nodige punchlines. Plus, hij riep behoorlijk wat vragen op, vragen die een moderne wereld niet langer wenst te negeren: zou het niet saai zijn om in een walvis te wonen? Hoe verklaarde Jozef de zwangerschap van Maria aan zijn collega s? Is het echt mogelijk om zo dom te zijn als Samson? Wie was precies die megalomane opzichter die toezag op de bouw van de Toren van Babel?
In Dames en Heren, de Bijbel! voegt Jonathan Goldstein menselijkheid, diepgang, humor en een levendige dialoog toe aan de eeuwenoude bijbelverhalen. Dit is een Bijbel die wordt bevolkt door kwade einzelgängers, hypochonders en onwillige profeten die vrezen voor hun geestelijke gezondheid. Een Bijbel dus waarmee lezers zich, eindelijk, kunnen identificeren.

Is Dames en Heren, de Bijbel! het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Dames en Heren, de Bijbel!