Darko's lessen

Darko's lessen

Gelezen 12 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 10 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Spots 7   Topics 0

'Na een half uur lezen gaat het jurkje uit. Ze is roomwit. Ik hou van haar lichaam. Het vangt al het licht in deze kamer. Het draait erin rond en maakt mij duizelig. Ik wil mijn ogen niet dicht doen, ik wil zien hoe Janna het licht is.'

Darko (20) reisde op zijn elfde met zijn ouders vanuit Servië naar Nederland. Hij heeft een relatie met Janna, die bijna vijftien jaar ouder is en als niet zo happy happy single vooral last heeft van 'first world problems', zoals keuzestress en verveling. Sinds ze Darko kent, is haar probleem vooral dat zij een lerares ís en dat hij haar leerling wás. Darko werkt zich intussen te pletter om genoeg te verdienen, een diploma te halen. De tegenstellingen maken hun liefde niet zozeer onmogelijk of verboden, maar wel kansarm. In deze rauwe roman wordt Darko volwassen in het heden van de Rotterdamse working class. Grijpen de pijn van een ongelijke liefde en de herinneringen aan het Servische slagveld van de jaren '90 Darko op fatale wijze naar de keel? Of gaan hij en Janna het redden in de smeltkroes Rotterdam?

Douane, Stichting Uitgeverij
07 november 2017