Dat kunnen we regelen

Chaperonnes, kandidaten en gearrangeerde huwelijken zijn lang niet alleen voorbehouden aan de heldinnen van een Jane Austenroman. Ze zijn immers dagelijkse kost voor ons hoofdpersonage op haar zoektocht naar de ware liefde.

Huda Fahmy, bekend van de briljante comic Yes, I'm Hot in This, vertelt hoe ze haar man ontmoette en met hem trouwde. Ze neemt de lezer mee langs de ongeschikte huwelijkskandidaten, roddelende tantes en maatschappelijke verwachtingen en illustreert op een open en hilarische manier hoe het is om als belijdende moslimvrouw in de eenentwintigste eeuw een man te zoeken.

Het verhaal van Fahmy biedt een opmerkelijke en persoonlijke kijk op het evenwicht tussen onafhankelijke keuzes en het respecteren van tradities.

Huda Fahmy is een Amerikaanse comicartist. In haar comics illustreert ze uit het leven gegrepen ervaringen als praktiserende moslima met een fikse dosis humor. Haar doel is om te tonen dat humor ons verzoent, hoe verschillend we aan de oppervlakte ook lijken. We ervaren immers allemaal liefde, misverstanden, woede en zo nu en dan een diep verlangen naar pizza.

Pelckmans
19 februari 2021
15 april 2021

Reacties op: Dat kunnen we regelen