De 7 krachten

De 7 krachten

Rank 9612 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Young adult   Topics 0
De 16-jarige Leila woont al jaren op straat, overlevend dankzij haar keiharde persoonlijkheid en wrok tegen haar ouders. Tijdens een gewelddadige confrontatie met een paar straatjongens wordt ze gered door een groep jongeren. Ze beweren uit een andere wereld te komen en smeken haar met hen mee te gaan.

De wonderlijke nieuwe wereld waar ze terecht komt, wordt bewoond door verschillende stammen die elk een bepaalde kracht beheersen. Leila ontdekt dat ze er zelf ook een heeft. Tijdens hun reis, langs de stammen, komt ze erachter waarom haar ouders haar, jaren geleden, aan haar lot hebben overgelaten en leert ze over de allesbeslissende rol die zij heeft in de oorlog die komen zal. Leila is de enige hoop als laatste, nog levende Geestbeweger.

De moordlustige Nachtwezens, die onder invloed van de Kinaï een steeds grotere bloeddorst krijgen, brengen de vrede in gevaar. Om de wereld voor altijd van de Nachtwezens te verlossen, is een groot offer noodzakelijk.

Over de auteur:

Sophie Theunisse (1995) werd als kind gegrepen door het schrijven van verhalen, met name fantasy. Zij was op jonge leeftijd één van de winnaars van Doe Maar Dicht Maar. Na het behalen van haar gymnasiumdiploma heeft ze gereisd alvorens zich te wijden aan het studentenleven. Na schrijven is reizen haar grootste hobby. Hier haalt ze de inspiratie vandaan voor haar verhalen.
Young Adult
Fictie 15+