De aarde nu

Het klimaat zorgt voor eindeloze discussies en verhitte standpunten. Dichtend Nederland en België doet via de bundel 'De aarde nu' een duit in het zakje. Onder andere bekende namen als... Menno Wigman, Carmien Michels, Ellen Deckwitz, David Troch, Lotte Dodion, Alexis de Roode, Hanneke van Eijken en Thomas Möhlmann... nemen de lezers mee in een verontrustende, maar ook zinnenprikkelende en uitdagende wereld. Deze bloemlezing bevat grotendeels werk dat hier speciaal voor geschreven is. 'Klimaat, daar hebben we iets over te melden', zo luidde een eerste respons. Bovendien is er extra ruimte voor de zestien kwatrijnen die de toenmalige dichter des Vaderlands Gerrit Komrij in 2000 schreef over het klimaat en de toekomst van de aarde. Speciaal voor 'Den Haag' liet Jan Pronk (minister van milieu), een dichtbundel en een film maken onder de titel 'The Straw that Breaks the Camel's back...?' Deze bundel bevat een aparte herdruk van dit werk.

Is De aarde nu het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De aarde nu