De achterkant van verhalen

Jos van Remundt
We horen bijna elke dag nog verwijzingen naar verhalen uit de Bijbel en de Koran. Maar hoe goed kennen we deze echt? En wat weten we over de verschillen en de overeenkomsten tussen de verhalen in de Bijbel en de Koran?

Verhalen kunnen mensen helpen om samenhang te scheppen in een verwarrende en soms beangstigende wereld. De grote verhalen van jodendom, christendom en islam worden gebruikt om levensvragen te beantwoorden en een houding ten aanzien van de wereld in te nemen. Joden, christenen en moslims vinden echter verschillende antwoorden. Zelfs aanhangers van dezelfde godsdienst kunnen heel andere conclusies uit de verhalen trekken.

Is De achterkant van verhalen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De achterkant van verhalen