Maarten van der Kamp - De Amsterdammers

De Amsterdammers

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0

Acht uur per dag loopt hij over straat. Maarten van der Kamp, een van de laatste bohémiens van onze tijd. Hij kijkt, hij ziet, hij klikt. Wat hij vastlegt met zijn analoge Leica is een even krankzinnig als realistisch, een even smerig als wonderschoon tijdsbeeld van het leven van nu in Amsterdam - altijd gehaast, maar tot stilstand gebracht door Van der Kamp. De Amsterdammers is een uniek fotoboek dat door het onderwerp en de prijs zeer toegankelijk is. Het wordt uitgegeven in samenwerking met TopNotch en bevat een begeleidend essay.

Maarten van der Kamp (1981) begon als schrijver bij Trouw. Na een mislukte carrière als romancier, een kortstondig modellenbestaan en een alcoholverslaving kwam hij zonder huis te zitten en stortte hij zich op straatfotografie. In het najaar van 2015 is er een documentaire over zijn rauwe manier van werken gemaakt. Zijn werk wordt veel vergeleken met dat van Ed van der Elsken.

Kunst & Cultuur
Fotoboeken