De bekentenis van Adrià

Gelezen 111 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 114 Favoriet 18 Recensies 11
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 4 Spots 1 Top25's 15 Hebban 1000 488   Topics 0

De antiekwinkel van zijn vader in Barcelona is een ware schatkamer, maar de fascinatie van de jonge Adrià gaat met name uit naar een waardevolle viool uit de achttiende eeuw van de beroemde vioolbouwer Lorenzo Storioni.
Stiekem ruilt Adrià hem op een dag om met zijn eigen viool om het instrument trots aan zijn beste vriend Bernat te laten zien. Wanneer hij de Storioni wil terugleggen is zijn eigen viool verdwenen en zijn vader vermoord.
Vele jaren later – Adrià is inmiddels geleerde en verzamelaar – tracht hij het raadsel van de herkomst van de Storioni op te lossen en zo achter de waarheid te komen over de moord op zijn vader. Wat hij echter niet kan weten is dat de viool een geschiedenis heeft van familiegeheimen en moordgevallen, van haat en intrige, en van liefde en verraad.

Oorspronkelijke titel
Jo Confesso