De bekentenissen van Frannie Langton

Gelezen 32 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 48 Favoriet 1 Recensies 3
Thrillers & Spanning Spots 2   Topics 0

Londen, 1826. Frannie Langton is geen alledaagse vrouw: ze is jong, heeft een opleiding gehad en staat terecht voor een afschuwelijke dubbele moord. Maar ze is ook zwart.

De rechtbank en de kranten zijn in alle staten. Wie is deze voormalige slavin - inmiddels vrije vrouw - die helemaal vanuit de kolonie Jamaica naar het Engelse moederland gekomen is om haar werkgevers in hun bed op vreselijke wijze te vermoorden? Ze was bedoelt als een geschenk maar bleek hun ondergang. De getuigenverklaringen zijn schokkend: ze is een verleidster, een heks en een meesterlijke manipulator. Maar Frannie heeft en ander verhaal te vertellen en zal dat koste wat kost doen, ook als anderen haar liever de mond snoeren.

Frannie Langron neemt de lezer mee naar beide kanten van de Atlantische Oceaan en langs de duisterste bladzijden van onze geschiedenis. Het schetst een indringend beeld van hoe ras, klasse en onderdrukking het slechtste in mensen naar boven brengt terwijl het voor anderen een innerlijke kracht aanwakkert. Bovenal is het een verhaal over een meisje dat in de verkeerde tijd op de verkeerde plaats geboren is. Een meisje dat zowel slachtoffers als dader is in een wereld die haar het liefste ten onder ziet gaan.

Anneke Bok
Hollands Diep