De Bitcoin standaard

Saifedean Ammous

In De Bitcoin Standaard neemt econoom Saifedean Ammous de lezer mee op een fascinerende reis door de boeiende geschiedenis van de technologie achter geld. Hij beschrijft hoe deze technologieën hun monetaire rol verwierven en verloren, wat dit ons kan leren over de ideale kenmerken van geld en hoe Bitcoin ontwikkeld is om hier een antwoord op te bieden. Ammous legt uit hoe de economische, sociale, culturele en politieke voordelen van solide geld boven onsolide geld ruimte geven voor een welingelichte discussie over de potentiële rol van Bitcoin in de digitale economie van de toekomst. In plaats van een valuta voor criminelen of een goedkoop betaalnetwerk voor de massa, stelt dit boek dat Bitcoin zich ontwikkelt als gedecentraliseerd, politiek neutraal, op een vrije markt gebaseerd alternatief voor nationale centrale banken met mogelijk enorme implicaties voor individuele vrijheid en welvaart. Voor iedereen die op zoek is naar verheldering en verduidelijking omtrent dit nieuwe digitale geld, is De Bitcoin Standaard het essentiële hulpmiddel.

Is De Bitcoin standaard het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De Bitcoin standaard