De cirkel
  Lees een fragment

De cirkel

Rank 6851 Gelezen 1708 Aan het lezen 36 Wil ik lezen 416 Favoriet 134 Recensies 42
Literatuur & Romans Artikelen 10 Lijsten 6 Spots 12 Hebban 1000 178   Topics 0

ALLES WAT GEBEURT MOET OPENBAAR ZIJN

Mae Holland kan haar geluk niet op als ze wordt aangenomen bij de Cirkel, het machtigste internetbedrijf ter wereld. De persoonlijke e-mails van de gebruikers, hun sociale media, betalingsverkeer en aankopen zijn met elkaar verbonden door een universeel besturingsprogramma. Het resultaat: iedereen heeft slechts één online identiteit. Een nieuw tijdperk van openheid en gemeenschapszin is aangebroken.

PRIVACY IS DIEFSTAL

Mae laat zich meeslepen door de energie van het bedrijf, de groepsactiviteiten en de feestjes, de oneindige mogelijkheden - zelfs als ze het leven buiten de campus langzaam uit het oog verliest, een ontmoeting met een collega haar in verwarring brengt, en haar bijdrage aan de Cirkel steeds meer openbaar wordt.

GEHEIMEN ZIJN LEUGENS

De Cirkel is een intelligente, scherpe en spannende roman die vragen oproept over ons geheugen, onze geschiedenis, privacy, democratie en de grenzen aan onze kennis van de wereld.

WELKOM IN DE CIRKEL

Gerda Baardman Lidwien Biekmann ...
Lebowski
12 november 2013