De denkbeeldige vriend

Rank 1120 Gelezen 212 Aan het lezen 16 Wil ik lezen 356 Favoriet 10 Recensies 21
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Lijsten 1 Spots 7 Top25's 1   Topics 0

Christopher is zeven.
Christopher is de nieuweling.
Christopher heeft een denkbeeldige vriend.

Alleenstaande moeder Kate Reese is op de vlucht. Vastbesloten om het leven voor haar en haar zoon te verbeteren, ontsnapt ze midden in de nacht samen met Christopher aan een gewelddadige relatie. Samen belanden ze in de hechte gemeenschap van Mill Grove, Pennsylvania, ver van de bewoonde wereld. Slechts één snelweg leidt erheen en één snelweg eruit.
Eerst lijkt het de ideale plek om eindelijk tot rust te komen. Maar dan verdwijnt Christopher. Zes afschuwelijke dagen lang kan niemand hem vinden. Totdat Christopher tevoorschijn komt uit het bos aan de rand van het dorp, ongedeerd maar niet onveranderd.
Hij keert terug met een stem in zijn hoofd die alleen hij kan horen, met een missie die alleen hij kan volbrengen: hij moet voor kerst een boomhut in het bos bouwen, anders zullen zijn moeder en alle anderen in het dorp nooit meer hetzelfde zijn.
Algauw raken Kate en Christopher verzeild in het gevecht van hun leven -- een strijd tussen goed en kwaad, met hun dorp als het strijdtoneel.

Literaire thriller
Saskia Peterzon - Kotte
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
01 oktober 2019
01 oktober 2019

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Guy Doms Hebban Recensent

Goed vs. kwaad, hemel vs. hel, God vs. Satan

door: Guy Doms

De Amerikaanse Stephen Chbosky (1970) is vooral bekend als filmregisseur en scriptschrijver. Zijn debuut The Perks of Being a Wallflower uit 1999 (later in het Nederlands verschenen als De belevenissen van een muurbloem), is meteen een kassucces. Eindelijk ligt een opvolger in de boekwinkel: De...

Reacties op: De denkbeeldige vriend