De dirigent

De dirigent

Rank 6514 Gelezen 72 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 148 Favoriet 9 Recensies 9
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Spots 5   Topics 0

Willy Wolters wil orkestdirigent worden. Er is één probleem: het is 1928 en Willy is een vrouw. In haar tijd worden vrouwen zelden toegelaten tot het conservatorium, laat staan dat ze orkestdirectie mogen studeren.

Maar Willy is vastbesloten. Ze heeft een bijbaantje in het Concertgebouw, studeert dagelijks piano en reist stad en land af om een dirigent zover te krijgen dat hij haar lesgeeft. Tijdens haar zoektocht komt ze Frank Thomsen tegen: een steenrijke, aantrekkelijke man met connecties in de muziekwereld. In eerste instantie moeten de twee niks van elkaar hebben, maar uiteindelijk worden ze smoorverliefd. Intussen timmert Willy flink aan de weg. Maar als ze haar dromen wil najagen, zal ze Frank moeten achterlaten om onder de naam Antonia Brico succesvol te worden.

Feelgood , Literatuur & Romans
Populaire fiction algemeen
Boekerij
15 oktober 2019
16 oktober 2019

Eline Huls Hebban Recensent

Intrigerend levensverhaal dat het verdient verteld te worden

door: Eline Huls

De Nederlandse Willy Wolters is als kind met haar ouders naar Amerika verhuisd. Ze heeft een passie voor muziek en is dol op haar baan in het theater. Hoewel ze haar werk met plezier doet, droomt ze ervan om dirigent te worden en op een dag zelf een orkest te leiden. Tijdens haar werk ontmoet ze de...

Reacties op: De dirigent