King-eerlijke-vinder-168x257

VN:
AD:

De eerlijke vinder

Rank 1478 Gelezen 813 Aan het lezen 20 Wil ik lezen 308 Favoriet 30 Recensies 25
Thrillers & Spanning Artikelen 6 Lijsten 7 Spots 3   Topics 0

In De eerlijke vinder heeft John Rothstein, een legendarische schrijver van een serie boeken, al decennialang niets gepubliceerd. Morris Bellamy is woedend. Niet alleen omdat Rothstein met schrijven is gestopt, maar ook omdat diens serie niet naar zijn smaak eindigde. Zijn woede gaat zo ver dat hij Rothstein vermoordt. Ook neemt hij een zak met cash weg uit de kluis en een stapel aantekenboekjes met ongepubliceerd materiaal. Die laatste blijken de hoofdprijs te zijn.

Morris verbergt het geld en de aantekenboekjes – en wordt dan gearresteerd voor een andere misdaad. Decennia later vindt ene Peter Saubers de buit. Nu is het deze jongen, en diens familie, die door Bill Hodges, Holly en Jerome gered moeten worden van de inmiddels nog krankzinniger en wraakzuchtiger Morris, die na 35 jaar uit de gevangenis komt.

Net als in de klassieker Misery speelt King met het idee van een lezer wiens obsessie voor een schrijver gevaarlijk wordt. De eerlijke vinder is een thriller vol spectaculaire, zenuwslopende suspense. De eerlijke vinder is het vervolg op Mr. Mercedes.

Thriller
Spannende boeken algemeen
Mercedes (2)
Annemarie Lodewijk
Luitingh Sijthoff
02 juni 2015
16 april 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Een boek zoals het een échte King betaamt

door: Diana Wienholds 1 like

Stephen King treedt met De eerlijke vinder  in de voetsporen van enkele van zijn eerdere boeken. We maken in 1978 kennis met John Rothstein, bijna 80 en schrijver. Hij wordt ’s nachts in zijn huis overvallen door drie mannen met bivakmutsen. Hij wordt neergeschoten en zijn geld en notitieboekjes,...

Reacties op: De eerlijke vinder