De eerste echte leugen

Luca is tien en weet dat hij alleen op zichzelf kan vertrouwen. Zijn vader is spoorloos, en zijn zwijgzame moeder heeft vaak vreemde mannen over de vloer. Luca houdt van zijn kat en van mooie uitspraken - woorden zijn vaak zijn beste vrienden. Bruisend met neologismen en uitdrukkingen is hij al vroegwijs. Ook al is hij vaak alleen, toch voelt hij zich niet eenzaam.

Op een ochtend in de winter wordt zijn moeder niet meer wakker om hem naar school te brengen en in de middag kan hij haar niet wekken. Wat moet hij doen? Luca wil dat alles bij het oude blijft en besluit op dat moment om zijn eerste echte leugen te vertellen.

In een originele en frisse stijl maakt Mander ons deelgenoot van de avonturen van een eigenzinnig kind. Ontwapenend, ontroerend en grappig zal Luca het hart van iedere lezer veroveren, net als Christopher uit Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht dat heeft gedaan.

Recensies (1)

Is De eerste echte leugen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De eerste echte leugen