De erfenis van de familie Falck

De erfenis van de familie Falck van Aslak Nore is dé literaire hit uit Noorwegen. Een rijke Noorse familie ruziet over een verdwenen testament, waardoor een groot familiegeheim en een verboden liefde aan het licht dreigen te komen.
De rijke en machtige familie Falck maakt zich op voor de feestdagen, al bederft ruzie om de aanzienlijke nalatenschap van grootmoeder Vera de sfeer enigszins. Kleindochter Sasha oppert om een expeditie naar Spitsbergen te organiseren, omdat daar de oorsprong ligt van het bloeiende familiebedrijf waar zij nu directeur van is.
Rond dezelfde tijd duikt er in Longyearbyen, de grootste nederzetting op het eiland Spitsbergen, in het holst van de maandenlange nacht een sneeuwscooter op met cyrillische tekens op de zijkant. De bijna bewusteloze bestuurder weet nog net uit te brengen: ‘Raak me niet aan…’ De familie Falck blijkt te moeten dealen met oude vijanden, wat verregaande consequenties heeft voor iedereen...
Over Het testament van de zee:
‘Formidabel geschreven literaire roman.’ Vrij Nederland
‘Een indringende, spannende roman over verraad, verboden liefde en een groot familiegeheim. Leest als pure poëzie.’ Boekhandel Maximus
‘Prachtig geschreven met oog voor detail. En het eind zal niemand verwachten...’ Bruna Heerde

Is De erfenis van de familie Falck het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De erfenis van de familie Falck