De geheime gasten

De geheime gasten

Terwijl Londen nachtelijke Duitse bombardementen moet zien te doorstaan, neemt de Britse geheime dienst de Engelse prinsessen Elizabeth en Margaret onder zijn hoede; de meisjes worden in veiligheid gebracht in een oud landhuis in Ierland. Intussen is Celia Nashe opgetogen wanneer ze eindelijk wordt overgeplaatst naar MI5. Maar wat ze zich ook had voorgesteld van haar bijdrage aan de oorlogsinspanningen, niet dit: kindermeisje spelen voor de twee verwende koninklijke wichten. Haar opdracht blijkt algauw veel spannender te zijn. De plaatselijke bevolking vraagt zich af wie de meisjes die onder haar hoede vallen precies zijn. En wanneer er opeens een lijk ligt bij het toegangshek van het landhuis, moet alles in het werk worden gesteld om de waarheid te achterhalen én moet ze voorkomen dat het een en ander in de openbaarheid komt.
Benjamin Black, die goede redenen heeft om aan te nemen dat de prinsessen zich inderdaad in Ierland bevonden gedurende de Duitse bombardementen, schreef met De geheime gasten een roman die even fascinerend als spannend is.
Querido
25 februari 2020