De Geliefden

De Geliefden vertelt het verhaal van Jacqueline en Rosa. Als twintigers hebben ze een intense relatie, maar als er keuzes over de toekomst gemaakt moeten worden, gaan ze uit elkaar. Na de breuk slaan ze ieder een tegenovergestelde richting in. Jacqueline maakt carrière, hijst zich dagelijks in kostbare mantelpakken en koopt een Range Rover omdat alle mannen bij haar op kantoor ook zo’n auto hebben. Rosa gaat daarentegen op zoek naar een holistischer manier van leven, heeft geen vaste verblijfplaats, werkt op boerderijen en boomgaarden in Italië, Noorwegen en Ierland en is altijd platzak.

Na veertig jaar, als Rosa het zwerven moe is en Jacqueline net met pensioen is gegaan, kijken ze terug. Ze vragen zich af of de keuzes die ze gemaakt hebben – weggaan of blijven, werken of losbreken – de juiste waren.
Hebben ze geleefd zoals ze wilden? Zijn ze veranderd na al die jaren? En waarom blijven ze aan elkaar denken? In haar weergaloos geestige en trefzekere debuut maakt Willemijn Kranendonk de rekening op van twee uiteenlopende vrouwenlevens.

Uitgeverij G.A. Van Oorschot B.V.
14 januari 2022
14 januari 2022