De geur van veiligheid

‘Kijk eens mam wat ik gevonden heb,’ riep het meisje opgewonden. In haar armen had ze een poesje, zo klein dat het hoogstens een paar maanden oud kon zijn.
‘Mag ik het houden,’ vroeg ze haastig terwijl ze opkeek naar haar moeder.

Een lapjeskatje ontsnapt aan haar eigenaresse met de grote hond. Op haar zwerftocht door de tuinen ontdekt ze een meisje met lang rood haar. Dit meisje heeft een aangename, vertrouwde geur, vindt de poes. Ze ruikt naar veiligheid.

Na spannende verwikkelingen lukt het haar om bij het meisje te blijven. Zo leeft ze in een gezin met drie zusjes die haar Lapje noemen. De poes haalt het nodige kattenkwaad uit en iedereen is dol op haar.

Maar dan slaat het noodlot toe en de wereld van Lapje verdwijnt met een slag die ze nauwelijks te boven komt.
In haar kopje ontstaat een gedurfd plan dat ze ten koste van alles zal uitvoeren.

De geur van veiligheid is een ontroerend verhaal over doorzettingsvermogen en verlies, maar bovenal over de liefde voor een poes.

Is De geur van veiligheid het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De geur van veiligheid