De glorieuze reis van Arthur Less

Gelezen 10 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 37 Favoriet 1 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0

Het zit Arthur Less niet mee. Zijn schrijverscarrière loopt vast, zijn vijftigste verjaardag hangt boven zijn hoofd en hij krijgt een uitnodiging voor de bruiloft van zijn ex-minnaar. Gelukkig is er een uitweg: een reeks internationale uitnodigingen van halfbakken literaire evenementen. Arthur neemt ze allemaal aan en vertrekt. Want wat kan er nou misgaan? Zo begint een reis om de wereld in tachtig dagen vol fiasco’s en misverstanden. Van Italië, Duitsland, Frankrijk, Marokko tot India ontmoet hij nieuwe liefdes, probeert oude te vergeten, overdenkt zijn leven en komt op een afgelegen eiland de enige persoon tegen die hij probeert te ontwijken.
De glorieuze reis van Arthur Less is een geestige en geraffineerde roman over wat liefde voor je betekent als je ouder wordt.

Gerda Baardman Jan de Nijs

Andere media

Humo:

Hebban recensie

Kamila Straatsburg Hebban Recensent

Groots en geweldig, een wereldreis om antwoorden te vinden

door Kamila Straatsburg op 20-08-2019

Soms krijgt men bij het lezen van een bepaald boek het gevoel dat de schrijver op een uitstekende manier alles heeft verwoord wat ertoe doet in het leven: alle mysteries, alle grote waarheden en tot dan onopgeloste vraagstukken liggen opeens duidelijk en overzichtelijk in het gelid.

Alle angsten, alle onzekerheden, vertwijfeling, vernedering, niet waargemaakte verwachtingen, alles wordt door...