De grote tuin

De grote tuin

Gelezen 20 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 67 Favoriet 0 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 2   Topics 0
Op een dag besluit filmmaker Lola Randl het drukke leven in Berlijn de rug toe te keren en een tuin aan te leggen in de regio Brandenburg, de dunst bevolkte regio van West-Europa. Daar houdt ze zich bezig met zaaitijden, bodemkwaliteit, ongedierte, onkruid, snoeien en het schrijven van een tuinencyclopedie.
Maar een eenvoudiger leven in de natuur is zo makkelijk nog niet. Haar moeder kijkt haar constant op haar niet zo groene vingers en haar minnaar aan de overkant behoeft ook aandacht. Terwijl Randl de stad naar het dorp brengt en langzaam begrijpt dat je niet voor jezelf weg kunt lopen, begint haar tuin net zo kleurrijk te worden als het leven in het dorp.

Signatuur
08 september 2020
08 september 2020

Angèle van Baalen Hebban Recensent

Tuin der lusten (lasten?)

door: Angèle van Baalen 3 reacties 2 likes

De cover met de frisse groene kleuren, de leuke ezelskop, het grappige bijtje, de uitnodigende worteltjes, het sappige radijsje, de stengeltjes en de slak stemt je vrolijk. En de inhoud van dit bijzondere tuinboek met zijn hilarische anekdotes maakt je stemming alleen nog maar beter.

Lola Randl...

Reacties op: De grote tuin