De Irishman

De Irishman

Rank 4730 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
De grote nieuwe film van Martin Scorsese, met Al Pacino, Anna Paquin, Robert De Niro, Joe Pesci en Harvey Keitel

‘Ik hoor dat jij huizen schildert’, waren de eerste woorden die Jimmy Hoffa, een Amerikaanse vakbondsleider met connecties met de maffia, ooit sprak tot Frank ‘The Irishman’ Sheeran. ‘Een huis schilderen’ betekent iemand vermoorden: de verf bestaat uit de bloedspatten op muren en vloeren.

Gedurende bijna vijf jaar van interviews bekende Frank Sheeran aan Charles Brandt dat hij meer dan 25 afrekeningen voor de maffia en voor zijn vriend Hoffa voor zijn rekening had genomen, en hij vertelde Brandt over zijn leven en zijn oorlogsjaren voor het Amerikaanse leger in Italië.

Het resultaat, gepubliceerd in 2004, werd een van de spannendste maffiaboeken in de wereldliteratuur. Martin Scorsese verfilmde het boek als De Irishman en wist een absolute topcast, bestaande uit onder meer Al Pacino, Anna Paquin, Robert De Niro, Joe Pesci en Harvey Keitel, voor de camera te brengen.

Charles Brandt is een voormalig openbaar aanklager en plaatsvervangend procureur-generaal van Delaware.
Prometheus
22 november 2019