De kleur uit de ruimte

De kleur uit de ruimte

Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Een Pruisische onderzeebootkapitein die zichzelf terugvindt in de verzonken stad Atlantis. De inslag van een mysterieuze meteoor die een tomeloos kwaad uit de aarde laat ontsnappen en een hele gemeenschap in ontzetting achterlaat. In De kleur uit de ruimte, waarin een aantal van H.P. Lovecrafts favoriete en meest karakteristieke verhalen gebundeld zijn, neemt de schrijver ons, langs droom en drogbeeld, mee op een huiveringwekkende reis door zijn van nachtmerries vergeven hoofd.

Opgejaagd door zijn eigen hersenschimmen roept Lovecraft een tijdloze wereld op waarin de snelle vooruitgang in de astronomie, biologie en geologie een gruwelijk gezicht krijgt en de angst voor het onbekende regeert.
Korte verhalen , Literatuur & Romans
Vertaalde verhalenbundels
Karakters Uitgeverij
10 juni 2020

Recensies

Jan Stoel Hebban Recensent

We kunnen het niet bevatten

door: Jan Stoel 1 like
De jonge uitgeverij Karakters geeft drie boeken per jaar uit, ‘ondergesneeuwde’ klassiekers, in een nieuwe vormgeving en met een unieke illustratie op de cover. Na de eersteling, De Poort, een meesterlijke roman van Soseki Natsume, is nu De kleur uit de ruimte verschenen. Het bevat zes verhalen...