De Kunstdood

De kunstdood duikt vanaf het begin in de krochten en holen van de oude binnenstad van Dordrecht. Kunst is in deze roman niet alleen het domein van de rustige welgestelden. Ook onaangepasten, verwarden en zoekende eenlingen bevolken het verhaal.

Hoofdpersoon Arend Wantij is beeldend kunstenaar maar zijn toch al niet eenvoudige leven gaat overhoop als hij betrokken raakt bij een aantal onverklaarbare misdrijven in het kunstmilieu.
Arend heeft al moeite genoeg om zich staande te houden in de ‘bovenwereld', maar moet op zoek naar de echte dader om zich vrij te kunnen pleiten. Ondertussen wordt ook de liefde daardoor danig op de proef gesteld.

De auteur Kees Voorbij is Neerlandicus, was werkzaam als docent en educatief redacteur, schreef columns en toneelteksten, gaf literatuurcursussen en interviewde veel schrijvers. Met zijn andere been staat hij in de wereld van de beeldende kunst. Vanuit zijn atelier schreef hij De kunstdood. Daarbij voelbaar geinspireerd door de stad Dordrecht. In dit wervelend debuut spelen intussen de liefde, de kunst en de waanzin haasje over.

DichterbijKunst
12 mei 2021