De laatste reis

Gelezen 13 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 1 Recensies 11

Ik hoorde hen kibbelen, maar kon niet verstaan wat ze zei. Haar stem was zacht en scherp. Ik zette vliegensvlug een stap in de richting van de trap, toen zij de deur met een ruk openzwaaide. De uitdrukking van schrik en afgrijzen op haar gezicht liet mij niet meer los. Zij had een smal gezicht en was lang, net als mijn moeder.
Als oudste dochter van een handelskoopman groeit Lily Theodora de Witt op in Amsterdam in de Gouden Eeuw. Op haar zestiende wordt ze uitgehuwelijkt aan de notaris en tevens beste vriend van haar vader. Tussentijds gaat Lily op reis naar Londen, Parijs en Oost-Indië.
Wanneer haar echtgenoot in Parijs overlijdt aan de pest, ontdekt zij een duister geheim.

Historische roman (populair)
Uitgeverij Elikser B.V.
27 maart 2015
27 maart 2015

De lezer krijgt geen kans om met Lily mee te leven

door: Chantal Winckens 1 like

De laatste reis is de eerste historische roman van schrijfster Claudia Tijms (1972). Ook haar volgende boek zal een historisch tintje krijgen met als onderwerp de Spaanse Burgeroorlog, maar met haar eerste roman blijft ze in de Nederlandse bloeiperiode: De Gouden Eeuw. In deze periode leeft de...

Reacties op: De laatste reis