De leeuwen van Sicilië

Gelezen 54 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 114 Favoriet 2 Recensies 6
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0
Wanneer in 1799 een aardbeving hun dorp verwoest, besluiten de broers Paolo en Ignazio Florio naar Palermo te verhuizen. Het zal het begin zijn van een ongelooflijke reis waarin de leden van de familie Florio tot de ongekroonde koningen van Palermo uitgroeien. Ze staan vandaag de dag nog steeds bekend als De leeuwen van Sicilië. Vanuit een klein handeltje in specerijen lukt het de broers om als tonijnvissers en metaalbewerkers een zakenimperium op te bouwen. Als Paolo’s zoon Vincenzo Florio het geheim van de marsalawijn weet te ontsluiten, neemt hun macht en rijkdom een nog hogere vlucht.
Duistere geheimen, verraad, liefdesaffaires en eerwraak vormen een rode draad door de decennia heen, en Stefania Auci weet met een weergaloos oog voor detail de rijke en kleurrijke geschiedenis van Sicilië en zijn belangrijkste en beroemdste familie tot leven te brengen.

Hilda Schraa
Cargo
10 oktober 2019
07 november 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door ElsElz

Een boeiende Italiaanse familiesaga

door: Janneke Elderbroek 2 likes

De Italiaanse auteur Stefania Auci (1974) woont en werkt in Palermo en schreef eerder al drie boeken. De historische roman De leeuwen van Sicilië is haar grote doorbraak, gebaseerd op een van de bekendste Italiaanse families. In Italië zijn al meer dan 200.000 exemplaren verkocht en het boek wordt...

Reacties op: De leeuwen van Sicilië