Gelezen 12 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 11 Favoriet 2 Recensies 4
Literatuur & Romans Top25's 1   Topics 0
Londen, 1916. Wanneer een verwarde Amerikaanse vrouw in hun tuin wordt aangetroffen, nemen neurochirurg August Bridge en zijn echtgenote Lily haar in huis.

Deze `Stella heeft als verpleegster aan het front in Frankrijk gewerkt, maar kan zich niets meer herinneren van de tijd voor ze vier maanden geleden gewond raakte op het Franse slagveld. Langzaam komt haar geheugen echter terug en herinnert ze zich waarom ze haar man en kinderen in de steek liet om tijdens de eerste wereldoorlog in Europa de soldaten te gaan helpen.

Internationale bestsellerauteur Anita Shreve schreef een meeslepend en hartverscheurend verhaal over de liefde en de betekenis van herinneringen, dat zich afspeelt tegen de achtergrond van een oorlog die een gehele generatie wegvaagde.
Erica Feberwee
A.W. Bruna fictie
25 maart 2014

Lezersrecensies (3)

door: Helga Stevens 1 like
Moeilijk in te komen. Ik heb zelfs overwogen te stoppen met dit boek. Maar vanaf de tweede helft werd het boeiend en ben ik blij dat ik doorgezet heb. Toch nog 3 sterren.

Oorlog in je hoofd

door: Edith 1 like
Wanneer verpleeghulp Etna gewond raakt op het Franse slagveld tijdens de Eerste Wereldoorlog, is zij haar geheugen kwijt. Ze kan zich haast niets meer herinneren van haar verleden. Het enige wat zij weet is dat zij verpleeghulp is en een ambulance kan besturen. Ze weet niet eens haar eigen naam....

Bijna 5 sterren

1 like
Wat een prachtig boek is dit. Het verhaal wordt levensecht verteld, ook de gruwelijke details in de veldhospitalen worden neergezet zoals het is. Het verhaal beschrijft hoe een Amerikaans vrouw, die haar geheugen kwijt is, langzamerhand door gesprekken en tekeningen, haar geheugen terug krijgt....