De magie van vogels

Gelezen 6 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 2 Recensies 2
Vroeger werden ornithologen vaak gezien als schuchtere mensen die in camoufl agekleding in een schuilhut postten om vogelsoorten te tellen. Tegenwoordig is vogels kijken een stuk hipper. Boswachtersopleidingen zitten overvol, de tuinvogeltelling is populair, op tv kijken we Baardmannetjes en In de ban van de condor en we lezen massaal vogelboeken.

Anders dan vroeger willen we niet tellen, maar ons vooral verwonderen over het gedrag en de schoonheid van de roodborst of de ijsvogel. In hectische tijden geeft de natuur ons rust en maakt vogels kijken gelukkig.

Amateurornitholoog Johanna Romberg ontdekte wat de liefde voor vogels met haar doet. Ze neemt ons een jaar aan de hand en laat zien hoe het observeren haar helpt bij dagelijkse problemen en al haar zintuigen aanscherpt. Na het lezen van dit boek bekijk je elke vogel aandachtigeren ben je gelukkiger geworden door alle waarnemingen.

01 januari 2019
23 april 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Willem Hellinga

Reacties op: De magie van vogels