De man zonder ziekte
  Luister een fragment

De man zonder ziekte

Gelezen 297 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 50 Favoriet 14 Recensies 6
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 2   Topics 0
Meer nog dan zijn Indiase uiterlijk het wekt wel eens verwarring, een keer had een man in een café over het gele gevaar gesproken en daarbij nadrukkelijk Sams kant uit gekeken is dit de kern van zijn identiteit: het gebrek aan ziekte. Hij heeft geen rolstoel nodig, geen permanente verzorging, hij is heer en meester over zijn eigen lichaam. Zo was hij eerst het kind geweest, vervolgens de jongen en nu de man zonder ziekte. Wat hij verder ook is en nog zal worden, hij is vooral gezond, zowel geestelijk als lichamelijk.

In De man zonder ziekte reist een jonge Zwitserse architect af naar Bagdad om een nieuw operagebouw te ontwerpen. Een man die ervan overtuigd is dat een architect het leven van de mens mooier en makkelijker moet maken.

Uitgeverij Nijgh & Van Ditmar
23 mei 2012
25 juni 2013

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Reacties op: De man zonder ziekte