De molenaar van Overleek

Op de grens tussen feit en fictie zijn de verhalen in ‘De molenaar van Overleek’ een ‘soort waar-achtig’. De waarheid wordt naar believen gespiegeld, omgekeerd of opgerekt om erachter te komen waar het leven om draait. De werkelijkheid krijgt net die twist waardoor ze de scherpe randjes krijgt die ze verdient. Daardoor zitten de 37 verhalen vol humor en zelfspot, maar even zo vaak zijn ze maatschappij-kritisch, melancholisch of psychologisch getint. Ze raken zeker aan het grote spirituele verhaal van leven, liefde, dood. Geen thema blijft onaangeroerd: seks, de dood (van moeder vooral) , de bijna-goddelijkheid van de mens. Een bekende seksuologe komt langs, een pestlijder, de heilige Thomas en een psychopathische politie-inspecteur.
De Molenaar van Overleek is een boek vol leesplezier, vondsten en nadenkers.

Marten Horjus woont zijn hele leven al in Monnickendam. Hij treedt regelmatig op als verhalenverteller. De verhalen zijn net-niet autobiografisch. Eerder schreef hij 'Fietsen op zee', een reisverslag van een fietstocht naar Santiago de Compostela (uitg. Elmar 2016). Meer informatie kunt u vinden op www.martenhorjus.nl

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels