De Nederlandse maagd
  Luister een fragment

De Nederlandse maagd

Gelezen 198 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 33 Favoriet 5 Recensies 6
Literatuur & Romans Lijsten 2   Topics 0
Zomer 1936. Janna, een jonge Nederlandse schermster, wordt door haar vader op de trein gezet om in de leer te gaan bij zijn oude vriend, maître Egon von Bötticher. Egon, een huzaar die gewond en verbitterd is teruggekeerd uit de Eerste Wereldoorlog, slijt zijn dagen op een verlaten landgoed bij Aken. Hier geeft hij les aan twee beeldschone tweelingbroers en organiseert hij bloedige duels voor studenten.

Binnen de poorten van deze eigenaardige wereld gaat Janna, geïntrigeerd door haar ontoeschietelijke maître, op zoek naar antwoorden. Wat is er tussen hem en haar vader voorgevallen, en wie moet de rekening vereffenen? Gaandeweg dringt de buitenwereld het leven op het landgoed binnen en komt het tot een dramatische ontknoping.

Toneel, - theater- en filmteksten, ook scenario's
Literaire fictie algemeen
Querido's Uitgeverij BV, Em.
01 september 2010
27 september 2018