DXOSeX0WkAAFv3d

Volkskrant:

De ommegang

Rank 568 Gelezen 634 Aan het lezen 36 Wil ik lezen 431 Favoriet 38 Recensies 50
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 7 Spots 18 Hebban 1000 604   Topics 0   Leesclub

In de vroege lente van 1415, op de stoffige wegen van Italië, heeft de ambitieuze heelmeester en architect Isidorus van Rillington een ontmoeting die zijn leven totaal verandert. Isidorus’ zoektocht naar kennis, die hem tot aan de rand van de wereld bracht, is daarmee voltooid. Hij besluit met zijn verworven inzichten naar Konstanz te reizen, waar op dat moment de groten der aarde bijeenkomen om de christelijke wereld van de ondergang te redden.

De ommegang is een meeslepende historische roman over de mogelijkheden en beperkingen van het geheugen. Jan van Aken voert ons van een middeleeuwse bibliotheek in Engeland via de verwoeste gebieden langs de Zijderoute naar een kleine stad aan de Bodensee, waar koning, kardinalen, adel en geleerden strijden voor de eenheid van Europa.

Querido
27 februari 2018
27 februari 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Greet Braem

Marvin O. Hebban Recensent

Historische roadtrip

door: Marvin O. 1 reactie 5 likes

Isidorus van Rillington heeft een fenomenaal geheugen. Van opleiding is hij geneesheer en verder is hij ook nog een zelfverklaard bouwmeester die ervan droomt een kathedraal te bouwen die groter is dan wat ooit gebouwd werd. Als pasgeboren baby werd hij door kloosterbroeder Giles gevonden in het...

Reacties op: De ommegang