De onwaarschijnlijke spion

Rank 4743 Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Berlijn, januari 1944. Hitlers geheime dienst wil tot elke prijs weten waar de geallieerden de aanval op het bezette Europa zullen inzetten. Hun enige kans die informatie binnen te halen: Catherine Blake, een bloedmooie spionne die al voor de oorlog in Londen is gestationeerd.

Londen, januari 1944. De landing op D-Day wordt in het grootste geheim voorbereid. Catherine Blakes opdracht: een kwetsbare Amerikaanse ingenieur verleiden die in Engeland voor de geallieerden een kunstmatige haven bouwt.

Kan commander Alfred Vicary - actief voor de Engelse militaire inlichtingendienst, een schaakspelende historicus, gerekruteerd door Winston Churchill en een persoonlijke vriend ook - de Duitse spionne opsporen zonder de invasie in gevaar te brengen?

Hun kat-en-muis-spel, met als inzet het succes - of de mislukking? - van de invasie van de geallieerden, vormt het decor van De onwaarschijnlijke spion.
Meulenhoff