De overstroming

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 1 Recensies 0
In de buurt van Breukelen ontdekt een Amsterdams paar een terp met een boerderij erop en genoeg ruimte voor hun stacaravan. Ze genieten in de weekenden van de rust en de ruimte, totdat er na enkele jaren twee caravans bij komen. Ze mijden de andere weekendgasten en de contacten met de bewoners van de boerderij verslechteren. Als in het najaar de vrouw zich voor een lang weekend in de caravan terugtrekt, ontstaat er een grote overstroming, waarbij alleen de terp droog blijft. Na enkele weken is duidelijk dat de vijf bewoners zonder hulp van de buitenwereld met elkaar moeten zien te overleven. Er ontstaat een samenwerkingsverband dat zich na verloop van een aantal maanden ook tot het seksuele vlak uitstrekt. Op een trefzekere manier laat de auteur de lezer kennismaken met de overlevingsmechanismen van een kleine groep mensen die op elkaar zijn aangewezen. Naast enkele reisboeken publiceerde de schrijfster (1958) de romans 'Sevillana', 'Bokkezang' en 'De eerste zonde'.
Samenwerkende Uitgevers VOF
05 december 2011