De Raaf

De Raaf

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De opmars van de jonge ambitieuze politicus Adolf Hitler wordt niet alleen in Duitsland met grote belangstelling gevolgd. Maar was Hitler wel de zelfstandige architect van de Blitzkrieg? Of was hij slechts de marionet aan de touwtjes van een nog sluwer en meedogenlozer iemand? Welke dubieuze rol speelde, de als Duitser geboren, Bernhard Prinz von Lippe Biesterfeld?
De hyper-intelligente kardinaal Giacomo Batista di Notte, bijgenaamd De Raaf, was als hoofd van de congregatie voor de evangelisatie van de Volkeren verantwoordelijk voor het verspreiden van het woord van God over de wereld. Een evangelisatie die volgens de kardinaal echter absoluut niet snel genoeg plaats vond.
Na de volstrekt onverwachte dood van paus Pius XII wordt Di Notte, na het kortste conclaaf ooit, met een verbazingwekkende meerderheid van stemmen gekozen tot paus Innocentius XI.
Niet lang hierna wordt in 1933 Adolf Hitler gekozen tot de nieuwe Rijkskanselier van Duitsland. Was dit toeval, of een uiting van Goddelijke synchroniciteit?
Wie van deze ambitieuze en meedogenloze leiders zou slagen in zijn boze opzet?
Wie van wachtte een gruwelijk noodlot?
Mijnbestseller.nl
22 oktober 2019