De reis van haar leven

De reis van haar leven

Gelezen 85 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 114 Favoriet 1 Recensies 19
Feelgood Artikelen 1 Newsroom 4 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0   Leesclub

Als onderzoekster brak ze met alle conventies. Als kunstenares toonde ze ons een nieuwe wereld. Dit is haar verhaal.

Nederland, eind 17e eeuw: Om te ontsnappen aan de beklemming van haar ongelukkige huwelijk probeert de Duitse schilderes en natuuronderzoeker Maria Sibylla Merian opnieuw te beginnen in Amsterdam. Haar grote droom is om hier vandaan een oversteek te maken naar het verre Suriname. Daar wil ze de fascinerende diversiteit aan vlinders in het tropisch regenwoud bestuderen. Haar start in de grote stad is echter hobbelig. De verwachte schilderstudenten blijven weg, en ze vindt geen geldschieters voor haar reis. Maar Maria geeft niet op…

Ontdek deze meeslepende roman over een inspirerende en moedige vrouw: Maria Sibylla Merian (1647-1717). Bekend om haar onderzoek van bloemen, vlinders en insecten, die ze op schitterende manier tekende. Een sterke vrouw wiens durf geen grenzen kende en wie haar tijd ver vooruit was.

Feelgood
Marcel Misset
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
22 september 2021
22 september 2021

1 keer bewerkt, laatste bewerking door VM van Erp - van Dijk

Reacties op: De reis van haar leven