De school voor afgeschreven kinderen

Rank 447 Gelezen 127 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 197 Favoriet 3 Recensies 4
Literatuur & Romans Lijsten 5 Spots 3   Topics 0

Eerder verschenen als De reünie

Dankzij een studiebeurs kan Kersti naar een prestigieuze kostschool waar de rich and famous hun kinderen heen sturen omdat ze hun ouders in de weg lopen. Daar raakt Kersti bevriend met de populaire Cressida. Als Cressida van een balkon valt – springt? geduwd wordt? – stopt de school de affaire in de doofpot. Schandalen kosten immers geld, en de ouders van deze scholieren willen niet lastiggevallen worden.

Twintig jaar later organiseert de school een reünie en nodigt bestsellerauteur Kersti uit als gastspreker. Kersti grijpt deze kans aan om de waarheid over Cressida’s val te achterhalen. Waarom was Cressida zo geobsedeerd door de geruchten en verhalen over een geheim genootschap op deze school? Waarom kan Kersti dit niet loslaten? En hoeveel is ze bereid op het spel te zetten in haar zoektocht naar antwoorden?

Literaire thriller
De Fontein Romans & Spanning
06 november 2018
09 juni 2020

Marieke Scheers Hebban Recensent

Zoektocht naar de waarheid

door: Marieke Scheers 3 likes ebook

De Canadese schrijfster Joanna Goodman werd in Nederland bekend door haar roman Het huis voor ongewenste meisjes (2019). Daarvoor schreef ze al drie andere romans, onder andere The Finishing School (2017). Deze roman is eerder vertaald uitgegeven als De reünie en nu opnieuw onder de titel De school...

Reacties op: De school voor afgeschreven kinderen