De sluimerende gruwel

Thrillers & Spanning   Topics 0
Hoorspelbewerking van ijzingwekkend verhaal van cultschrijver H.P. Lovecraft. Op meeslepende wijze spreekt Geert De Beelder zijn vertaling in en voorziet ze van een levensechte en bloedstollende soundtrack.

De jaren 20 van de vorige eeuw, ergens in het noordoosten van de VS, in een streek die ooit werd bewoond door Hollandse immigranten. Een man doet het aangrijpende relaas van zijn obsessieve zoektocht naar de raadselachtige daders van bizarre, gruwelijke slachtingen. Deze teisteren al jaren de heuvels rondom een alleenstaand en verlaten landhuis. Maar naarmate het mysterie zich openbaart, zit de gruwel hem zelf steeds meer op de hielen.

De sluimerende gruwel is een hoorspelbewerking van een ijzingwekkend verhaal van cultschrijver H.P. Lovecraft (1890-1937), de onovertroffen pionier van de horror- en fantasyliteratuur. Op meeslepende wijze spreekt Geert De Beelder (Antwerpen) zijn vertaling in, en voorziet ze van een levensechte en
bloedstollende soundtrack.

Naar het verhaal The lurking fear (1922) van H.P. Lovecraft.
Vertaling, stem, bruitage, muziek en montage: Geert De Beelder

Sciencefiction & Fantasy , Thrillers & Spanning