De smaken van Italië

De smaken van Italië

Culinair   Topics 0
Italianen zijn in staat om van eenvoudige ingrediënten iets bijzonders te maken. Zo'n beetje elke streek, stad of dorp gaat prat op een eigen, soms eeuwenoude specialiteit. Dat merkte Marie Florence van Es toen ze tijdens haar studie Italiaans door het land reisde. Ze leerde Italië nog beter kennen door haar werk als diplomaat in Rome.

Marie Florence verdiept zich al jaren in de Italiaanse gastronomie en alles wat daar mee samenhangt. De talloze streekproducten en lokale specialiteiten vormen het fundament van een rijke eetcultuur die veel verder gaat dan pasta en pizza. In De Smaken van Italië bundelt Marie Florence haar ervaring en kennis. Ze geeft achtergronden van producten en ingrediënten en verklaart begrippen. Verder beschrijft ze tradities en eigenaardigheden die Italië in buitenlandse ogen zo authentiek maken en deelt ze recepten van minder bekende gerechten.

Dit met foto's geïllustreerde boek is zo'n naslagwerk waarin je verlekkerd blijft bladeren en lezen.
Culinair
Edicola Culinair