De snor van Dalí

komrij
Ruim 100 Jaar geleden werd een van de grootste Spaanse kunstenaars uit de twintigste eeuw, Salvador Dalí (1904-1989), geboren in het Spaanse stadje Figueras. Het Dalí-jaar is overal in Spanje gevierd met grote tentoonstellingen. En ook Nederland laat zich niet onbetuigd: in het voorjaar van 2005 is in het Museum Boijmans-van Beuningen een grote overzichtstentoonstelling te zien.
Salvador Dalí hield zich met de meest uiteenlopende vormen van kunst bezig. Hij voelde zich thuis bij schilder- en beeldhouwkunst, maar ook bij film, fotografie, reclame, design en mode. Het waren allemaal bronnen van inspiratie voor hem. De wereld van Dalí is dan ook een wereld vol verrassingen en dat vind je terug in dit meeslepende boek.
Ter gelegenheid van Dali’s 100ste geboortedag schreef Gerrit Komrij speciaal voor kinderen een verhaal over het leven en werk van deze eigenzinnige Spaanse kunstenaar. In dit kinder-kunstboek gunt Komrij ons dan ook een kijkje in die wonderlijke wereld van Salvador Dalí.

Is De snor van Dalí het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De snor van Dalí