De stad en de sterren

De stad en de sterren

Gelezen 12 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
De stad en de sterren is een aanstekelijk en humoristisch boek van een jonge vrouw die zich kan verliezen in mantra's en meditatie, maar die tegelijkertijd met beide benen in het stadse leven staat.
Susan Smit is bekend geworden door haar vele optredens in de media als pleitbezorger van de moderne hekserij, waarbij ze talloze vooroordelen moet overwinnen. In dit boek gaat zij op haar eigen inspirerende amusante wijze op zoek naar de balans tussen haar spiritualiteit en het moderne leven.
'Als moderne heks in de grote stad heb je het niet per se makkelijker dan gewone jonge vrouwen. Susan Smit schrijft in De stad en de sterren over mannen, winkelen, glamour, chocola en seks. Alles wat ook ons bezighoudt dus.' Marie Claire
'Smit is een fenomeen in wording. Ze is meer dan een heks. Eerder een geestelijk baken in hectische, goddeloze tijden'. HP/De Tijd
Susan Smit (1974) werkt als recensent en columnist voor Marie Claire, AvantGarde, BOEK, Happinez en Goedemorgen Nederland. In 2001 verscheen bij Arena haar eerste boek Heks, dat werd gevolgd door Wijze vrouwen en De stad en de sterren. Later schreef zij de roman Elena's vlucht, en De zweefmolen.
Meulenhoff Boekerij
30 juni 2010