De stroopwafelshop

Rank 666 Gelezen 707 Aan het lezen 10 Wil ik lezen 587 Favoriet 34 Recensies 37
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 7 Spots 14 Top25's 7   Topics 0

‘Heerlijk leesplezier!’ De Telegraaf
Een jonge vrouw gooit haar leven over een totaal andere boeg en moet daarbij de nodige obstakels overwinnen
De ouders, vriend en beste vriendin van Suze nemen het haar niet in dank af als ze spontaan ja zegt tegen een bizarre uitdaging. Samen met nog twee vrienden uit haar studententijd doet ze mee aan een wedstrijd van de Stroopwafelfabriek: wie maakt in één jaar de meeste winst met een koffietentje waar de stroopwafels vers worden gebakken? De hoofdprijs is honderdduizend euro, de verliezers zijn slechts een ervaring rijker. Suze gaat het in New York proberen, haar vrienden gaan naar respectievelijk Rome en Parijs.
Nog voordat ze in het vliegtuig stapt heeft Suze al spijt van deze ondoordachte actie, en als ze door een taxichauffeur in het upcoming maar nog behoorlijk criminele Bushwick, Brooklyn, wordt afgezet, zakt de moed haar al helemaal in de schoenen.
Suze heeft haar leven tot nu toe beschouwd als een fijn verblijf in de ballenbak, maar het leven in Bushwick is rauw, eenzaam en vol heimwee. Gelukkig krijgt ze hulp van vier Mexicanen die haar koffietentje verbouwen, wordt ze gesteund door de kleurrijke buurtbewoners die dagelijks hun kopje koffie drinken aan de bewonerstafel, en vindt ze troost bij haar oppashond. Maar is dat genoeg om de hoofdprijs te winnen?
De pers over de boeken van Astrid Harrewijn
‘Astrid zorgt ervoor dat je tot aan de laatste bladzijde aan het boek gekluisterd blijft. Haar schrijfstijl is sprankelend en mooi. Lichtvoetig en boeiend met de nodige dosis humor en veel herkenning.’ Hebban.nl
‘Grappig, verrassend en helemaal van nu.’ Flair
‘Lezers, wees gewaarschuwd: dit boek bevat een hoge concentratie Harrewijn-humor. Tijdens het lezen kunnen verslavingsverschijnselen optreden.’ Kim Moelands, auteur

Feelgood , Literatuur & Romans
Populaire fiction algemeen
Boekerij
07 januari 2020
07 januari 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Kamila Straatsburg Hebban Recensent

Een gegarandeerde portie instant geluk

door: Kamila Straatsburg 1 reactie 2 likes

Astrid Harrewijn kent haar metier. Op haar naam staat al een respectabel rijtje van tien prettig leesbare feelgoodromans die elk vrouwenhart weten te bekoren. Recentelijk is aan dit rijtje De stroopwafelshop toegevoegd, het verhaal van een dapper persoon die in haar eentje probeert succesvol...

Reacties op: De stroopwafelshop