De Theeroos

De Theeroos

Culinair   Topics 0
Valérie Hallin is anglofiel in hart en nieren. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat ze van de thee haar beroep heeft gemaakt. Als theesommelier trakteert ze gasten in haar Engelse tuin vol schitterende rozen, weelderige kruiden en fruitbomen met plezier op een authentieke afternoon tea. Grootmoeders porselein, oud glaswerk, kraakvers wit tafellinnen, gesteven servetten, zilveren taartvorkjes, theelepeltjes en enkele mooie bloesemtakken maken het plaatje compleet.

Een afternoon tea bij De Theeroos is meer dan een kopje thee met een koekje, het is een heuse belevenis, waarbij de eigenheid van de huisgemaakte theemelanges perfect gematcht en versterkt wordt door slim uitgekiende zoete en hartige gerechten. De theedegustatie begint met een fris aperitief op basis van thee en eindigt na een oog- en zinnenstrelend feest van finger sandwiches, zoete en hartige scones, clotted cream, curds, chutneys, geleien en fijne gebakjes met een exquise praline met theevulling.

De theebeleving verloopt op het ritme van de tuin en zo komt er elk seizoen weer ander lekkers op tafel. In dit heerlijke boek geeft Valérie Hallin wat achtergrond bij de verschillende theeën en hun (geneeskrachtige) eigenschappen, deelt ze naast heel wat theeweetjes ook haar succesrecepten en krijg je tips en tricks om ook thuis een geslaagde afternoon tea te organiseren.

Culinair
Eten en drinken algemeen