De torenheer

Rank 9679 Gelezen 92 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 52 Favoriet 4 Recensies 2
Fantasy & SF Spots 1 Top25's 1   Topics 0

'Ik had de lessen geleerd van de zweep en de knuppel, en mijn eigen bloed geproefd als het vrijelijk stroomde. Ik had geleerd slaaf te zijn. Zo noemden ze me en dat was ik. Vergeet de onzin die u er later misschien over hebt gehoord of gelezen. Ik ben nooit, op geen enkel moment, een held geweest.'

Hij heeft vele namen. Zwaard van het Rijk, de Jonge Havik, het Zwarte Lemmet. Voor de raadselachtige stammen van het Grote Noordwoud was hij Beral Shak Ur, de Schaduw van de Raaf. Zijn echte naam is Vaelin Al Sorna. Hij is de grootste krijger van zijn tijd.
Nu, moe na de verpletterende nederlaag van zijn koning, Janus, en door zijn opvolger benoemd tot Torenheer van de Noordlanden, keert Vaelin huiswaarts. In het koude landschap zoekt hij loutering en vergetelheid, ver weg van de troebelen die het ooit glorieuze Rijk beheersen. Maar voor hen die ooit zijn aangeraakt door het Lied van het Bloed is een rustig bestaan niet weggelegd. Algauw komt Vaelin erachter dat hij het doelwit is van diegenen die weten waartoe hij in staat is. Hij zal wederom zijn zwaard moeten trekken.

Anthony Ryan (1970) schreef met zijn debuut, In de Schaduw van de Raaf, een onverbiddelijke internetbestseller die in tien Europese landen verschijnt.

'Anthony Ryan is een meesterverteller.' Mark Lawrence

'Ryan treft alle snaren van de epische fantasy-roman, eeuwenoude magie, een duistere omgeving, meedogenloze intriges en verdeelde loyaliteit.' Publishers Weekly

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
Oorspronkelijke titel
Raven's Shadow - The Tower Lord
In de schaduw van de raaf (2)
Luitingh Sijthoff
31 augustus 2020

Door lezers

Scifi & Fantasy Club / 7 x Fantastische trilogieën
07 december 2018 73 reacties
  Meer artikelen van lezers

Recensies

Annette Jongen Boekverkoper

De schaduw van de raaf keert terug

door: Annette Jongen 1 like

In dit tweede deel van In de schaduw van de raaf waaieren de verhaallijnen uiteen.

Vaelin Al Sorna keert terug naar het Verbonden Rijk, zo anoniem mogelijk. Hij wordt door Malcius, inmiddels koning, benoemd tot torenheer van de Noordlanden. Reva, een jonge vrouw die grootgebracht is door een...

Dit is een heel bijzonder ...

door: Brondor 1 like
Vaelin Al Sorna is de fantasy serie van dit decennium zoals De Naam van de Wind dat was in het vorige decennium. Beide series krijgen van mij net geen 10 omdat er ooit misschien nog iets beters komt ...