De Uitroeiers

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
De Planten komen iedere dag dichterbij. Kleiner en kleiner wordt het groepje mensen dat stand weet te houden. Kleiner en kleiner wordt hun akker. De Planten groeien welig genoeg en hun sap is voedzaam en onuitputtelijk. Hoog rijzen hun vreemde stengels over de kleine nederzetting. Het lieflijke beeld uit het begin van dit verhaal krijgt allengs een dreigende tint. Geruchten over zinloze verbrandingen verspreiden zich. Mensen en dieren worden verzengd aangetroffen; de daders zijn onbekend. Een aartsvaderlijke boer vlucht met zijn gemeenschap weg van de verschroeingsdood, naar een beschermende grot. Vandaar dringen zij door in de onderwereld van de plantenwortels, en belanden in een duister doolhof waarin zij jammerlijk dreigen om te komen. Maar de hel verkeert in een luilekkerland. Het kleverig webwerk, die witte draden, het is een overvloed van suikerspin. De mens lijkt opnieuw overwinnaar.
Fantasy & SF
SF 9