De verbluffende wereld van microben

Jennifer Gardy
Kijk eens van heel dichtbij. Nog dichterbij. Nog dichterbij... Wat zie je? Je huid? Een deurklink? Een glas water? De lucht? Misschien wel, maar wat je ook ziet, zijn huizen. De huizen van miljoenen piepkleine wezentjes: microben. Wat willen ze van ons? Net als jij willen microben rustig leven en gewoon hun ding doen. En dat is prima... alleen zijn er sommige die jou ZIEK maken als ze 'hun ding doen'! Wat kan je ertegen doen? Niet in paniek raken! Dit boek is je gids tot het wonderlijke, microscopische universum van ziektekiemen. Je komt te weten hoe ze leven en wat mensen doen om te verhinderen dat ze zich verspreiden. Waar wacht je nog op? Stap binnen in de wonderlijke wereld van de ziektekiemen. Vergeet alleen niet om eerst je handen te wassen! Jennifer Gardy is een Canadese wetenschapster gespecialiseerd in moleculaire biologie, biochemie en bio-informatica. Ze heeft lesgegeven aan de universiteit van Brits-Columbia en is onderzoekster geweest in een centrum voor ziektebestrijding. Tegenwoordig werkt ze voor de Bill & Melinda Gates Foundation.

Is De verbluffende wereld van microben het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De verbluffende wereld van microben